Menu
Zapraszamy
wszystkich
amatorów
sportów
samochodowych
i tuningu
chłodnice sportowe - dorabianie


Wykonujemy usługi w zakresie:  modernizacjidostosowania wydajności układu chłodzenia do zwiększonej mocy auta oraz  budowy - dorabiania samochodowych wymienników ciepła do celów sportowych lub badawczych / projektowych według powierzonego wzoru, dokumentacji lub rysunków.

Modernizując układ chłodzenia wykonujemy wszelkie niezbędne przeróbki:  gumowych węży, mocowań oraz przewodów metalowych lub elastycznych. Jednym słowem robimy wszystko co niezbędne przy montażu zwiększonych wymienników ciepła takich jak: chłodnice cieczy (aluminiowe, mosiężno-miedziane), intercoolery /interkulery/, chłodnice oleju i skraplacze klimatyzacji.

Na zamówienia indywidualne (zamówienia specjalne) wykonujemy:

  CHŁODNICE CIECZY CHŁODZĄCEJ SILNIKA - tradycyjnie zwane wodnymi  

Oferujemy wykonanie chłodnic wodnych w dwóch systemach konstrukcyjnych:
- samochodowym McCord  Alu / Alu
- uniwersalnym Plate & Bar

  CHŁODNICE CIECZY W SYSTEMIE SAMOCHODOWYM  Alu / Alu  

Do produkcji chłodnic sportowych w systemie samochodowym Alu / Alu używane są przez nas rdzenie typu pakietowego, wykonane w całości z aluminium i konstruowane w systemie McCord. Zdjęcie obok przedstawia aluminiowy rdzeń pakietowy McCord.

System McCord udostępnia wyłącznie rdzenie o grubościach: 24, 28, 32, 39, 42, 48, 52mm. Niestety nie ma pełnego pokrycia grubości rdzeni względem ich wysokości.  Ponieważ musimy używać rdzeni produkowanych katalogowo, mamy możliwości realizacji zleceń na poziomie ok. 80% zapytań.

Zbiorniki chłodnic (angielskie: tanki – nie lubimy tego określenia), wykonujemy z blach oraz profili aluminiowych zgodnie z projektem. Wszelkiego typu króćce, mocowania wentylatorów, gniazda załącznika wentylatora, korek wlewowy, odpowietrznik, wykonane są według życzenia klienta.

Na życzenie klienta możliwe jest też polerowanie zbiorników i ram bocznych rdzenia chłodnicy.

  CHŁODNICE CIECZY W SYSTEMIE Plate & Bar  

Chłodnice wykonane w tym systemie to konstrukcje dla naprawdę wymagających klientów, projektujących maszyny o mocy kilkuset koni mechanicznych, stawiających na pierwszym miejscu na Moc, na drugim na Moc i na trzecim miejscu na Moc… osiągów projektowanego układu chłodzenia.

Wytrzymałość ciśnieniowa do 1,6MPa (16 barów),  dostępna grubość rdzenia chłodnicy od 45 do 220mm,  wysokości rdzenia od 100mm wzwyż co 1mm - wszystko to połączone ze wzmocnionymi właściwościami wytrzymałościowymi na drobne uszkodzenia mechaniczne, dają praktycznie niczym nieograniczone możliwości konstrukcyjne przy projektowaniu chłodnicy. Jedynym ograniczeniem jest niestety jak zwykle… kasa, bezwzględnie trzymająca wodze naszej fantazji.

Jest to system stworzony do indywidualnego projektowania chłodnic wody i chłodnic oleju o dowolnych wymiarach, a zatem o dowolnej wydajności cieplnej.  Dostępne grubości rdzenia Plate&Bar: 45, 63, 94, 113, 140, 160, 180 oraz 220 mm  występują w każdej wymarzonej wysokości od 100mm… dosłownie co 1 mm

Zbiorniki (z ang. tanks) wykonujemy według wzoru, projektu lub rysunku.  Króćce, mocowania wentylatorów, gniazda włącznika wentylatora, korek wlewowy, odpowietrznik - wszystko realizujemy według życzenia klienta.  Tu również istnieje możliwość polerowania zbiorników i ram bocznych rdzenia.

  CHŁODNICE POWIETRZA  (INTERCOOLERY)  

Podobnie jak chłodnice silnika, tak i intercoolery - chłodnice powietrza doładowanego - wykonujemy w dwóch systemach:
•  samochodowym   oraz   •  Plate & Bar

  • rdzenie - cooler samochodowy



 Intercoolery konstrukcji samochodowej 

Konstruujemy je na bazie powszechnych w motoryzacji rdzeni o budowie pakietowej - sportowe intercoolery wykonywane przez nasz serwis w większości są właśnie tego typu.

Technologia ta zapewnia dobre osiągi za umiarkowaną cenę. W ofercie posiadamy rdzenie o grubościach 50 oraz 63 mm renomowanych marek:  Nissens,  Behr,  NRF  oraz  TitanX.

Niestety system ten nie oferuje pełnej gamy wysokości. Najpopularniejsze wysokości rdzeni wykorzystywane w tuningu to 500,  590,  600,  610,  630  oraz  650 mm.
        W tych wymiarach dostępne są grubości rdzenia: 50 i 63 mm. Inne wymiary stosowane są rzadziej i nie wszystkie są dostępne.

  • cooler samochodowy polerowany


Zbiorniki
w naszych, coolerach wykonane są z blach lub profili aluminiowych. Króćce - rury przyłącza, zawsze wykończone są fazką, zaobleniem zabezpieczającym przewód przed zsunięciem. Kształt zbiornika, mocowania, króćce - wszystko to wykonujemy zgodnie z sugestiami klienta oraz sztuką naszego rzemiosła.

Pamiętajmy, że intercooler, oprócz tego że musi być duży i pasować do naszego samochodu, musi też zapewnić odpowiedni przepływ powietrza wewnątrz układu.  Na życzenie klienta - zbiorniki oraz ramy boczne mogą być polerowane.

Nasze intercoolery są w całości wykonane w technologii spawanej 100% aluminium  100% zadowolenia, żaden element nie jest klejony.

 

  • intercooler Plate-and-Bar

 Coolery Plate & Bar 

Plate & Bar to system stworzony do indywidualnego projektowania konstrukcji o dowolnej powierzchni i wydajności.

System Plate & Bar został specjalnie przekonstruowany i dostosowany do potrzeb tworzenia układów powietrznych - rożni się od systemu olejowo/wodnego.

Dostępne grubości rdzenia: 45, 63, 94, 113, 140, 160, 180 i 220 mm,  dostępne wysokości (dla każdego wymiaru rdzenia)  od 100 mm wzwyż… dosłownie co 1 mm.

 

  • system Plate-and-Bar

Zbiorniki (z ang. tanki) wykonujemy wg projektu lub rysunku: króćce, mocowania wentylatorów, gniazda załącznika wentylatora, korek wlewowy, odpowietrznik, wszystko zgodnie z życzeniami klienta.

Polecamy polerowanie zbiorników i ram bocznych.

Intercollery typu Plate & Bar to rozwiązanie dla profesjonalistów, stosowane wszędzie tam gdzie liczy się każdy centymetr przestrzeni lub pojemności oraz każda dodatkowa moc pod maską sportowego auta.

Tu wiodącym producentem coolerów jest firma Nissens.
logo Nissens

 

  • rurkowa chłodnica oleju

  CHŁODNICE OLEJU  

System Plate & Bar, dzięki wytrzymałości ciśnienia roboczego max 1,6 MPa (16 barów) oraz zamontowanym przegrodom / mieszaczom wewnątrz sota, pozwala na skonstruowanie dowolnej chłodnicy oleju według dostarczonego nam wzoru lub projektu.

Wykonujemy też wężownice oraz chłodnice typu rurkowego - wszystko zgodnie z zapotrzebowaniem naszych klientów.

 

  • części układu klimatyzacji

  KLIMATYZACJA  

Wielokrotnie podczas modernizacji - tuningu układu chłodzenia lub tuningu układu doładowania zachodzi potrzeba:
- modernizacji układu klimatyzacji,
- przerobienia skraplacza i przewodów klimatyzacyjnych.

Firma nasza oferuje profesjonalne dorabianie / przerabianie elementów układu klimatyzacji oraz pełny serwis i diagnostykę klimatyzacji samochodowych - oferta obejmuje również samochody tuningowane.

Zapraszamy wszystkich amatorów sportów samochodowych i tuningu